Preguntas de entrevista para Junior Consultant en Boston Consulting Group | Glassdoor.es

Preguntas de entrevista para Junior Consultant en Boston Consulting Group

Difícil
Normal
Fácil

Entrevista para Junior Consultant

Candidato de entrevista anónimo en Boston, MA (Estados Unidos)

Solicitud

Solicité el puesto en persona. El proceso duró 1 día. Acudí a una entrevista en Boston Consulting Group (Boston, MA (Estados Unidos)) en noviembre de 2013.

Entrevista

BCG held a booth at a Job Fair where I dropped off my resume. I was later called back for a 20 minutes informal interview with one of the partners.

• How does company X make money out of event Y.   1 respuesta

Otras opiniones sobre las entrevistas de Boston Consulting Group

1. Útil (4)

Entrevista para Junior Consultant

Candidato de entrevista anónimo en New York, NY (Estados Unidos)
    Experiencia neutra

Solicitud

Envié una solicitud electrónica. Acudí a una entrevista en Boston Consulting Group (New York, NY (Estados Unidos)) en septiembre de 2013.

Entrevista

First interview is diveded in three parts plus a test. First you have to talk about yourself, then solve a case and then you can ask questions about the company. Afterwards you have to do a numerical test. The test is standard, you can find this kind of tests all over the internet.

Solicitud

Solicité el puesto a través de la escuela superior o la universidad. El proceso duró 1 día. Acudí a una entrevista en Boston Consulting Group en enero de 2011.

Entrevista

it was the usual case interview process. supposedly they would fly you out later, depending on your geographic preference and it's most likely very standardized for this position. i didn't make the first round....

Entrevista

There were online screening tests. The first round interview consisted of competency questions and a short case study about profitability of a gym. The second round interview followed a similar process, with two interviewers and two case studies

4. Útil (1)

Solicitud

Solicité el puesto a través de la escuela superior o la universidad. Acudí a una entrevista en Boston Consulting Group.

Entrevista

Des questions de fit ensuite un case de 30 minutes sur une problématique business. Ensuite une session Q&A sur le parcours du consultant et sur le cabinet.le retour se fait maximum deux semaines plus tard.

Preguntas de entrevista

• Quelles sont les outils que avez précédemment utilisé en stage ?   Responder pregunta

5. Útil (1)

Entrevista para Junior Consultant

Candidato de entrevista anónimo en Munich, Baviera (Alemania)

Solicitud

Envié una solicitud electrónica. El proceso duró 2 días. Acudí a una entrevista en Boston Consulting Group (Munich, Baviera (Alemania)) en septiembre de 2019.

Entrevista

In der ersten Runde zwei Einzelgespräche mit persönlichem und Case-Teil sowie ein Online-Case am PC. Die zwei Einzelgespräche in der zweiten Runde waren gleich aufgebaut wie die in der ersten; auch der Schwierigkeitsgrad der Cases war vergleichbar. Zusätzlich kamen drei kurze BCG Real-Life Cases dazu. Das gesamte Interview-Procedere war sehr professionell aufgezogen, auch die Interviewer haben für eine stets angenehme Gesprächsatmosphäre gesorgt. Insgesamt hat man sich merklich Mühe gegeben, die Person hinter dem CV und dem Anschreiben wirklich kennen zu lernen und den Bewerbern auch den Alltag bei BCG näher zu bringen.

Entrevista para Junior Consultant

Candidato de entrevista anónimo en Madrid
    Experiencia neutra

Solicitud

Envié una solicitud electrónica. El proceso duró Más de 2 meses. Acudí a una entrevista en Boston Consulting Group (Madrid) en febrero de 2019.

There are 4 steps of the application process:
    1. Online application: cv and cover letter required
    2. Case Test in office: Computer-based test. Case simulation with math and market research questions
    3. Round of case interviews with consultants (2 interviews)
    4. Round of case interviews with partners (2 interviews)

Preguntas de entrevista

• They give you a case that can be either a real project they had or a fake on the spot case.   Responder pregunta

Entrevista para Junior Consultant

Candidato de entrevista anónimo en París (Francia)

Solicitud

Envié una solicitud electrónica. El proceso duró 1 día. Acudí a una entrevista en Boston Consulting Group (París (Francia)) en enero de 2019.

Entrevista

Tout d'abord j'ai eu un entretien, qui consiste a parler de mon CV et de mes experiences pendant 10 min, puis une etude de cas qui a duré 20-25 min et enfin j'ai pu poser quelques questions a la fin.
    Ensuite j'ai du passer un test en ligne en anglais qui evalue les capacites analytiques mais aussi le business sense

Preguntas de entrevista

• Citez moi un exemple ou vous avez du atteindre des objectifs collectifs   Responder pregunta

Entrevista para Junior Consultant

Candidato de entrevista anónimo en París (Francia)

Solicitud

Envié una solicitud electrónica. El proceso duró 2 semanas. Acudí a una entrevista en Boston Consulting Group (París (Francia)) en enero de 2019.

Entrevista

J'ai passé les entretiens en janvier, le 1er tour était une étude de cas sur ordi et un entretien avec un principal classique. Le 2e tour était 2 entretiens avec des principals classiques. J'ai été recalé au 2e tour.

Solicitud

Envié una solicitud electrónica. El proceso duró 1 día. Acudí a una entrevista en Boston Consulting Group.

Entrevista

sehr freundlich, offen. Angenehme Atmosphäre, transparentes Verfahren. Zuerst ging es um meinen Lebenslauf, dann ab zum Case und am Ende war noch Zeit für Q&A. Der Case war für mich etwas schwierig, aber der Interviewer hilft einem auch, wenn man sich in eine Sackgasse verrannt hat.

Preguntas de entrevista

No pierdas la oportunidad de conseguir tu empleo ideal